12 Mar
12Mar

דמיינו שאתם הולכים לאכול במסעדה, אבל במקום שף, את האוכל מכין לכם מוסכניק. 

אתם תקבלו את המנה שהזמנתם ואולי היא אפילו תהיה טעימה. אבל כנראה שהיא לעולם לא תהיה טעימה כמו המנה שהייתם מקבלים אם השף של המסעדה היה מכין לכם את ההזמנה. 

למה? כי מוסכניק הוא בעל מקצוע מצוין בתחום מכונאות הרכב, אבל עם ידע מוגבל במטבח. 

אז מה הקשר לדאטה אנליסט? המסעדה זה העסק שלכם, המנה שאתם אוכלים אלו הנתונים שלכם, ועכשיו רק נשאר לגלות מי הכין אותה והאם קיבלתם את הכי טוב שאפשר או לא. 

תפקידו של הדאטה אנליסט לא מסתכם רק בהכנת גרפים וקיבוץ הנתונים למצגות. 

את הערך האמיתי שלו הוא מביא באיתור המידע שמסתתר מתחת לשכבה העליונה של הנתונים. בחילוץ תובנות שהיו נסתרות, ומבוססות בין היתר על זיהוי אנומליות בנתונים, על קשרים בין משתנים ועל זיהוי פערי מידע שאולי יכולים לספק את החתיכה החסרה לפאזל. 

אז האם כל ארגון או עסק צריכים דאטה אנליסט? כנראה שלא.

אבל אם העסק או הארגון מנהלים מידע מבוסס נתונים (מכירות, מלאי, כ"א ועוד), אז יש סיכוי לא רע שדאטה אנליסט יכול לסייע להבין טוב יותר את תמונת המצב.

כמובן שלא כל עסק או ארגון צריכים להתחיל מיד עם דאטה אנליסט במשרה מלאה. כשמדובר על עסקים קטנים ובינוניים, לעיתים אפשר להסתפק בתהליך של בניית תשתית ראשונית לניהול הנתונים בצורה אפקטיבית וניתוח תקופתי שלהם בהתאם למחזור העסקי של העסק (ניתוח חודשי / רבעוני / שנתי או כל פרק זמן אחר).

לפעמים אפילו יש מקרים בהם לאחר כמה מפגשים של עיבוד וניתוח הנתונים, בעל העסק יכול לקבל אחריות על ניתוח הנתונים  ולהמשיך לבד על בסיס התשתית הקיימת.

אז איך תדעו אם אתם צריכים דאטה אנליסט לעסק שלכם? פשוט צרו קשר, וביחד נברר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.